lørdag den 29. marts 2014

Sjældne amerikanske Mønter og sandheden om Silver Dollar Toning


 Sølvmønt toning kan være naturlige miljømæssige forandringer i sølv , eller fra menneskelig indblanding . Det er normalt karakteriseret som enten " naturligt " eller " kunstig " . Jeg anser begge disse vilkår til dog være misnomers .

Sølv sjælden amerikansk mønt toning er altid naturligt , og derfor kan det aldrig være kunstig.

Toning er bare numismatisk betegnelse for plette . På sølv dette er simpelthen en form for korrosion eller oxidering , som i sidste ende bliver sort , hvis de får tid nok.

Regnbuens farver skyldes , hvad der er kendt som " tynd film brydning " . Dette er bryder forskellige bølgelængder af lysbølger gennem filmen . En lignende effekt opnås med sæbebobler , eller når et tyndt lag af olie ligger på toppen af ​​en pøl af vand.

Farveskalaen på enhver sølvmønt er en faktor af, hvordan avanceret og tyk er filmen . Tidlige stadier er en attraktiv gylden farve . Nuancer videre til magenta ( rødviolet) , så cyan ( grønlig blå) , og til sidst sort.

Rainbow toning kan have en iriserende , nærmest holografisk karakter , som langsomt vil udvikle sig fra attraktive for uinteressante. Extreme sølvmønt oxidering anses for at være miljøskader. Grading tjenester vil ikke lønklasse disse mønter .

Typisk regnbue typen toning forårsaget af en reaktion mellem sølv og en svovlforbindelse . Denne reaktion sker, når sølv er i nærvær af svovl. Svovl og sølv kan forekomme sammen i naturen , eller ved menneskelig indblanding .

Mest sølvmønt toning faktisk skyldes menneskelig indblanding . Blandt de fleste samlere , det passer definitionen af ​​" kunstig " . Sjældne amerikanske sølvmønter vil tone fra at blive placeret i kontakt med menneskeskabte materialer såsom US Mint lærred tasker , mønt ruller, mange gamle mønt album eller endda følte foret mønt montrer .

Toning er en ændring af sølv møntens overflade kemiske sammensætning , hvilket vil resultere i overflade farveændringer . Farveændringer foregår naturligt over tid som den sølv metal reagerer med svovl baserede kemikalier i miljøet. Det er et naturligt forekommende kemisk reaktion. Det kan derfor ikke være kunstig.

Det er derfor, jeg er imod de vilkår " naturlige " og " kunstige " , når vi diskuterer sølv farveskift . Toning er altid naturligt. AT er ofte bruges til at betegne " Artificial Toning " . Jeg tror, ​​det ville være mere korrekt at kalde det " Accelerated Toning ", fordi nogen har taget en naturlig kemisk reaktion og fremskyndet processen .

NT er ofte bruges til at betegne "naturlig Toning " . Her igen, jeg tror, ​​det ville være mere korrekt at kalde det "Non - forsætlig Toning " . Jeg ved, der er ikke sådan ord som ikke- tilsigtet , men jeg ønskede ikke at ændre akronym til UT . Ikke- tilsigtet toning stadig forårsaget af menneskelig indblanding , men ikke med det formål at gøre mønten mere ønskeligt.

En sølv sjælden mønt utilsigtet opbevares i et miljø, hvor overflade farveændringer ville finde sted , registrere nogle aspekt af mønten fortid. Det vil derfor tilføje til møntens historie.

Mønter, der er med vilje placeret i en svovl miljø og opvarmet , så de kemiske ændringer sker hurtigere og mere forudsigeligt , kun fortælle dig , at sølv gennemgår nogle smukke ændringer med de korrekte kemikalier og processer. Her ligger mulighed for den skrupelløse.